Opspaces

16.11.2010 16:22

Když jsem v roce 2006 pojmenoval jeden z tehdejších obrazů titulem "Opspace", ještě jsem netušil, že tento název budu později používat i pro celou řadu dalších pláten namalovaných v následujících letech.

Slovo "Opspace" jsem si dovolil složit ze zkratky op používanou ve slově optical art ( zkráceně op-art ) a space, tedy prostor, který je hlavním motivem mých perspektivních kompozic "Opspace".

Tyto obrazy jsou volným rozvíjením mých oblíbených realistických motivů " Mosty", které jsem zpracovával prvně v letech 1996-97 a později jsem se k ním vrátil v letech 2005-07 ( i s nadále dalšími ojedinělými návraty ).

Sérii "Mosty" jsem původně chtěl rozvíjet pomoci 3D grafiky, ve které jsem si "postavil" vlastní jednoduché mostní konstrukce.

Avšak s postupným objevováním úžasných možností 3D grafiky, jsem se nakonec vydal cestou odlišnou, později trefně glosovanou

Kunke Kwasmannem, cestou kolonizování virtuálních světů. 

Některé kompozice pochopitelně ztrácejí díky kaleidoskopické překombinovanosti svoji prvoplánovou perspektivní přehlednost, nicméně žádná z nich není myšlena jako čistá geometrická abstrakce.

 

MgA. Lukáš Orlita